Loading...

Funcționalități

  • Home
  • Funcționalități

Descrierea Generală a Soluţiei Propuse

Arhitectura soluţiei

SOBIS propune o solutie de Site web ce realizează funcţiile specifice unui portal web. Un portal este un produs informatic complex care oferă proprietarului său o serie de mijloace necesare colectării de informaţii de la utilizatori şi totodată toate instrumentele necesare publicării şi actualizării informaţiilor pe internet. Astfel sunt puse la dispoziţie într-un format unitar resurse şi servicii diverse, prin aplicarea de tehnologii diferite.

Dacă site-urile web clasice reprezintă o colecţie de pagini web statice, oferind un acces limitat la informaţii perimate, portalul, graţie tehnologiilor specifice, este un instrument dinamic care face posibil accesul la informaţii „în timp real”.

Portalul este un punct central pentru comunicaţia în instituţie şi pentru schimbul de informaţii cu publicul, clienţii sau partenerii. Prin serviciile oferite, informaţia este accesibilă prin internet din orice locaţie, este mereu actuală, şi disponibilă 24 ore din 24, într-un format structurat, organizat, unitar şi flexibil. Accesul la informaţie se face controlat, pe secţiuni, în funcţie de drepturile acordate după autentificarea cu nume de utilizator şi parolă.

Soluţia noastră foloseşte o suită de baze de date diverse în care sunt organizate informaţiile: fisiere, documente, produse, preţuri, etc.

Unul dintre modulele integrate cu Portalul este sistemul pentru managementul documentelor (DMS) din instituţie. Acest sistem dispune de mecanisme pentru publicarea documentelor pe web şi/sau a informaţiilor referitoare la starea documentelor interne (în operare/rezolvat, persoana curentă, rezoluţia, ş. a.), asigurând astfel interacţiunea „în timp real” cu portalul informatic.

Premise tehnice – Servere

Se recomanda instalarea lui in locatiile unde este instalat si PIRS-ePRIM / Document Manager.

Modul de functionare:
a) Portalul este instalat ca o baza de date pe serverul de Intranet unde se afla si ePRIM-ul. Aici sunt gestionate o serie de informatii:
• structurarea sub forma de arbore de informatii a tuturor informatiilor pe categorii: Primarie (Hotarari CL, Primar, Localizare, CL, Comisii, Sedinte, Proiecte, Formulare off-line, Servicii ale primariei, Acte necesare, etc), Director de afaceri (Economie, Invatamant, Arta, Cultura, etc), Oras(), Taxe si impozite (), Alte site-uri;
• formulare pentru cererile ce pot fi postate on-line
• formular inscriere audiente
• formular sesizari
• formular inscriere in baza de date a primariei + selectare din tipul de servicii abonament disponibile
Toate aceste informatii sunt gestionate de catre administratorul de sistem din Intranet folosind NUMAI browserul de Internet. De asemenea informatiile sunt disponibile pentru userii din institutie.
Baza de date se replica selectiv de tip “push” cu o baza aflata pe serverul din Internet.

  1. b) Pe serverul de Internet, ruleaza serverul (pe Windows sau Linux) ca un server de web. Daca deja exista un server de web instalat (de obicei Apache) noi vom seta serverul de web  sa raspunda pe alt port decat 80 (de ex 8080) iar la linkurile din pagina principala a institutiei vom furniza continut sub forma de adrese din portal.
  2. c) Userii din Internet pot naviga si ajunge la informatiile cerute sau pot:
    accesa formularele off-line, le pot downloada
    • completa si trimite o cerere de inscriere in audienta iar apoi se pot informa de pe Internet despre starea solicitarii
    • completa si trimite o sesizare
    • completa si trimite o cerere (solicitare) on-line
    • informa despre starea unei cereri (solicitari) trimise (pe web sau direct)
    • inscrie in baza de useri a institutiei si selectare abonamente la ziar, hotarari ale institutiei, etc
    • acces la completare on-line si/sau off-line pentru documente cu caracter special numai pentru useri inregistrati.

Solicitarile depuse de useri on-line trec intr-o baza de date de postari de pe serverul de Internet care se replica cu una de pe Intranet. Baza din Intranet este zilnic verificata de un operator uman care sterge solicitarile ce nu sunt reale (corecte), valideaza cele corecte si efectueaza dupa ele inregistrari (documente) in PIRS-ePRIM sau in modulele integrate (ex Audiente, Petitii) si trec un numar de inregistrare acestor cereri.
Sistemul se bazeaza pe tehnologia web, si pe platforma server aplicativ. Serverul se poate instala pe sistemul Windows NT sau succesorii lui dar şi pe platforma Linux. Pentru realizarea aplicatiei s-au folosit tehnologii cum ar fi DHTML, Java si JavaScript. Aplicatia este optimizata pentru browserul Internet Explorer 6 însă principalele funcţii ale sale (navigarea, listare, căutare, înregistrare) funcţionează şi în browsere compatibile Mozilla (Netscape).

Structurare modulară

Structura portalului de web este una scalabilă şi modulară, care permite adăugarea rapidă de noi pachete de informaţii (portlet-i), clasificarea şi reorganizarea lor.
Pentru utilizatori, accesul la portal se face prin partea de „front-end”, iar administratorii vor accesa secţiunea destinată lor prin partea de „back-end”.

Front-end
În „front-end” pot fi prezentate informaţii într-o structură arborescentă complexă, conţinând următoarele tipuri de elemente:
• Pagini web – informaţii despre instituţie, prezentare generală, date de contact;
• Formulare on-line – colectare informaţii despre: cereri, audienţe, sesizări, sondaje;
• Documente publice şi private – ştiri, evenimente, centru de informare;
• Catalog dinamic de produse/servicii şi informaţii;
• Link-uri către alte site-uri web;
• Alte servicii electronice – contor de vizitatori, calendar, vreme, buletin informativ;
• Posibilităţi de căutare avansată, harta site-ului.

Fig. 1 – Completarea unui chestionar / formular on-line

Partea de „front-end” poate fi customizată şi organizată în mai multe regiuni: stânga, dreapta, sus, jos, banner, centru, … fiecare dintre aceste regiuni conţinând elemente diferite ca: titluri, categorii, link-uri, pagini, formulare, … al căror conţinut poate fi alcătuit din text procesat, html, imagini sau ataşamente.

Back-end

Portalul este uşor de gestionat de către beneficiar, atât în ceea ce priveşte structura, cât şi conţinutul său. Una dintre caracteristicile portalului este facilitatea acestuia de a permite modificarea aspectului şi conţinutului în funcţie de necesităţile şi standardele be¬ne¬fi¬ciarului. Interfaţa poate fi adaptată pentru a fi în concordanţă cu imaginea organizaţiei. Informaţia poate proveni din surse variate (alte aplicaţii, diverse site-uri, rapoarte, liste, etc.), este prezentată unitar şi structurată în portlet-i.